dijous, 15 de desembre del 2011

17 de desembre, ruta de les 10 ermites (parcial)

La sortida de la “ruta de les 10 ermites” es realitzarà el proper dissabte 17 de desembre. El lloc i hora de sortida seran:

LLOC: quiosc de Plaça Catalunya
HORA: 8:00 del matí.

Allà ens agruparem en cotxes per anar fins a l’Espinau, una masia-restaurant que hi ha al cor de les Guilleries i que serà el punt de partida de la caminada.

Per arribar-hi, agafarem la carretera vella de Santa Coloma de Farners (la que passa per Salitja i que té bones vistes) i després la carretereta que ens portarà fins a Sant Andreu de Castanyet (parròquia del municipi de Santa Coloma de Farners i que forma part de la ruta original de les 10 ermites). Tot seguit continuarem per una pista forestal durant uns 20 minuts. La pista forestal està en bon estat, tot i que algunes parts poden estar una mica humides i per tant caldrà circular amb compte. De totes maneres, no patiu doncs fa poc ho varem fer amb un Opel Corsa sense problemes.

Aparcarem els cotxes a prop de l’Espinau i començarem l’excursió agafant una pista forestal que ens portarà fins a Santa Bàrbara (el primer dels dos santuaris que visitarem en aquesta excursió). El santuari de Santa Bàrbara s'alça al cim de la muntanya del mateix nom, de 854 m d'altitud, situada a l'extrem SO del municipi d'Anglès i que és un dels contraforts del massís de les Guilleries. Des d’allà, tornarem a agafar la mateixa pista forestal fins a Santa Creu d’Horta (la segona i última ermita que visitarem a peu).

L'ermita de Santa Creu d'Horta es troba situada en una petita muntanya anomenada el Puig de Santa Creu, a la vall de Santa Creu, al SE del municipi d'Osor, en el sector que va de la serra de la Vena al coll del Roscall. La vall de Santa Creu és drenada per la riera de Santa Creu o de Gironella o de la Grevolosa, que desguassa a la riera d'Osor, prop de les mines. És una vall els vessants de la qual són plens d'espessos boscos, principalment de castanyers o de perxades als obacs i d'alzines sureres als solells.

Després anirem fins al Sobirà, un restaurant molt concorregut per caçadors i amants de les Guilleries a on farem una parada per gaudir de l’entorn i l’atmosfera del lloc. Seguidament seguirem la pista forestal que en pocs minuts ens tornarà al lloc de partida.

La durada aproximada de la caminada serà de 5 hores. El recorregut tindrà lloc majoritàriament per pistes forestals, tot i que en uns punts concrets serà important disposar de calçat adequat per travessar una riera i pujar per un corriol una mica relliscós. Porteu roba d’abric i menjar, doncs anirà bé fer alguna parada a mig del camí per esmorzar. Per aquells a qui us faci més mandra carregar menjar, també podeu comprar un bon entrepà als restaurants de l’Espinau i/o el Sobirà.