dilluns, 21 de maig del 2012

Mitja de Tossa i Gavarres Astrid 21

Bon dia amics i amigues,

Noticies fresques dels Intrèkkids...després de l’experiència maratoniana de la Trail Roses Cap de Creus, toquen curses més suaus...

El cap de setmana passat, concretament el diumenge 13 de maig en Josep va participar a la mitja de Tossa de Mar, cursa completament per asfalt, amb lleuger desnivell.
RESULTAT:
Josep    01:44:08               131

Aquest cap de setmana en Pere i en Carles es van aixecar una mica d’hora el diumenge, per participar a la cursa de les Gavarres organitzada per Astrid 21...en aquest cas la cursa curta d’uns 11 quilòmetres amb un desnivell positiu acumulat d’uns cinc cents metres...es tractava d’una cursa solidària per recaptar fons per una entitat que des de fa força temps treballa pels disminuïts psíquics de les contrades gironines...

La sortida era  a les nou del matí des de Montjuic, però primer s’havia de recollir el dorsal i amb la previsió de gent el més aconsellable era arribar-hi amb temps...així doncs una mitja hora abans de la cursa, amb una cua de corredors pendents encara de recollir-ho tot, ja estàvem a punt...així que ens en varem anar a estirar una mica les cames tot fent-la petar, durant la cursa és més complicat, doncs s’apreta una mica més...el dia acompanyava, els núvols permetien gaudir d’una temperatura perfecte per a córrer...

Amb deu minuts de retard varem començar a fotre-li estella...d’entrada un començament conservador, al final de tot del grup, ja hi ha temps per avançar o cremar-se a mitja cursa...el primer quilòmetre en asfalt, no ens motivava massa, però això no feia que ens deixéssim anar per acabar d’escalfar...amb l’arribada de la terra, en aquest cas amb una mica de fang, les coses canviaren...els ulls se’ns il·luminaren i inevitablement varem començar a apretar, que fes baixada també va ajudar una mica...anàvem avançant corredors, poc acostumats a despreocupar-se de pedres, bassals i animals varis...

Després d’uns dos quilòmetres i mig combinant asfalt i terra, creuem la variant i arriba la pujada, en dos quilòmetres i mig més hem de superar un desnivell d’uns 250 metres, amb petits trams de baixada per descansar una mica les cames, en resum el gruix del desnivell de la cursa uns 400 metres...ens ho prenem amb força calma, no és qüestió de cremar-ho tot...però tot i això anem a molt bon ritme, de tant en tant fem aturades tècniques per caminar, encara que en el fons no les necessitem, no és qüestió de passar-se...

Arribem doncs al primer avituallament amb quasi la meitat de la cursa al sac...el punt és el desviament de la pista de Sant Miquel als Àngels...queden una mica més de pujada, que enllestim en un tres i no res...ara toca baixar, primer per un tram de corriol força conegut, alguns corredors se’l salten i decideixen passar per la pista, no saben el que es fan...després encarem una baixada d’uns dos quilòmetres per pista on anem a tot drap, per sota de 4 minuts per quilòmetre en tot moment...al final d’aquesta pista ens trobem al pont de pedra al començament de la pujada a Sant Miquel, queden poc més de tres quilòmetres de pujada...

Agafem el camí que ressegueix la variant, va pujant poc a poc fins arribar al pont on al començament de la cursa ens hem separat els de la curta i la llarga...ara només queda desfer el camí...al final objectius aconseguits...per un costat en Pere es troba plenament recuperat de les seves molèsties al genoll, ben aviat ens acompanyarà a les nocturnes, encara que aviat no necessitarem el frontal i no sabem si en podem continuar dient nocturnes...en Carles va constatar que l’endemà d’una marató el cos pot aguantar una tirada curta...

RESULTAT:
(La diferència en el cronometratge oficial és erroni, en Pere i en Carles varen passar junts per sota l’arc d’arribada)
Carles   01:03:15               22
Pere      01:03:22               23

FOTOS:
Hem d'agrir a l'organització, i als i les voluntàries, per les fotos i per una molt bona feina...esperem que les aportacions dels corredors serveixin per seguir amb aquest projecte d'integració...

Fent cua per recollir el dorsal...
Tal i com hem comentat a la secció de RESULTATS,
en Pere i en Carles arribant alhora...

Aquest cap de setmana hi ha la 2 pics d’Anglès, una nova oportunitat d’estirar les cames...més endavant la VCT (http://ultrafons.com)...i les nocturnes que no faltin...