dijous, 11 d’agost del 2011

Ruta per Vallter-Pic de la Dona-Bacivers-Bastiments

Després d’una temporada de curses comencem el mes d’agost retornant als orígens amb una escapada als Pirineus. Vam decidir fer una ruta matinal de dissabte a Vallter fent un puja i baixa pel circ de Bacivers seguint un recorregut proposat per de Senderisme i Teca.

A les 7h del matí ens vam trobar a correus amb en Carles i en Peio i vam enfilar amb el cotxe direcció a Vallter. La previsió del temps no era gaire bona ja que anunciava pluges a partir del migdia però de moment el dia s’havia aixecat molt bé.

Vam aparcar al costat del restaurant de l’aparcament de l’estació de Vallter i quan vam baixar del cotxe feia una temperatura més aviat fresca (uns 16ºC si no recordo malament). De seguida vam entrar en calor pujant per un torrent fins al cim del Pic de la Dona. Valia la pena. A dalt les vistes eren impressionants!

Vam seguir carenant de tant en tant amb instints de correr però vigilant ja que el vent apretava molt i vam seguir fins l’estany de Bacivers i un molt petit refugi de pastors.
De tant en tant vam anar trobant grups de gent i fins i tot vam veure cabirols brincant pendent avall.

Vam continuar per una vessant molt dreta (uns 600 metres de pujada amb uns 400 metres de desnivell aproximadament). Vam carenar i ascendir fins a Bastiments amb fort vent en un terreny de moltes roques que al tall final s’havia de mig grimpar però això si, amb vistes impressionants a banda i banda.

De baixada ens vam animar fent sky running i saltant de tant en tant com isards entremig d’una gran multitud d’excursionistes que pujava. Vam canviar una mica el recorregut enllaçant pistes de Vallter amb una última carrera fins arribar a l'aparcament de Vallter.
Va ser una bona ruta intrèkkida aconsellable per fer un matí d’estiu.