dilluns, 11 de juny del 2012

Crònica Cursa a l'Alba...


Bon dia amics i amigues,

Avui us fem cinc cèntims de la cursa a l'alba que en Josep va disputar el passat 3 de juny.

La Cursa a l'Alba, memorial Àngel Velázquez, és una cursa molt arrelada a Salt, i que aquest passat diumenge 3 de juny vaig córrer per tercera vegada. És un recorregut de 8,6 Km, tot i que oficialment en compten 9, els 3 primers dels quals transcorren per l'interior de Salt, sobre asfalt, per després sortir cap al Pla dels Socs i fer un bonic recorregut per les deveses de Salt. 

Per aquelles coses, divendres a la tarda vaig tenir un petit accident amb la moto, vaig caure a molt poca velocitat i no vaig xocar contra res, però vaig caure del costat esquerre, i vaig quedar una mica masegat, sobretot del maluc i la cuixa, però també l'espatlla. Després de provar-me dissabte per la devesa, vaig veure que podia mantenir un ritme decent i vaig decidir córrer la cursa. L'objectiu abans de la caiguda era intentar apropar-me al màxim a un promig de 4 min/km durant tot el recorregut, començant una mica més suau per després accelerar. 

Dissabte a la nit no vaig dormir massa bé i em vaig llevar amb el cos força adolorit, però vaig decidir anar a córrer igualment. A les 8.30 vaig arribar a la piscina municipal de Salt, vaig agafar un dorsal, que donaven gratuïtament i sense donar el nom ni cap altra dada, i vaig començar a escalfar una mica. Vaig saludar uns quants habituals de les curses d'asfalt, i em vaig situar a la línia de sortida. A les 9 vam sortir i, com ja recordava, la sortida de la cursa és explosiva. Em trobava prou bé i sense dolor, perquè m'havia pres un ibuprofè, i vaig fer els tres primers kms sobre asfalt a 4 min/km, però al sortir de l'asfalt ja vaig veure que patiria molt per mantenir aquell ritme. Abans de mig recorregut, just passat el Pla dels Socs, vaig parar i caminar 100 mts per agafar al·lè, i tornar a córrer però al voltant de 4:30 mins/km. La segona meitat se'm va fer molt llarga, vaig parar uns  segons per beure aigua a l'avituallament del km 6, abans de fer l'últim tros de 2,6 Km, que vaig poder accelerar una mica. Total 38:06, força pitjor que l'objectiu, però prou bé tenint en compte la caiguda i tot plegat. A més, vaig millorar el meu temps de l'any passat en la mateixa cursa en 3 minuts, per tant el balanç total és positiu.

Ara la propera cursa, amb en Francesc, la Cursa de Muntanya de la Cerdanya.

Salut i cames...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada