dimarts, 26 de juny del 2012

Irontrail de les Medes 10 de juny de 2012

Després d’haver participat l’any passat amb els Intrèkkids Carles i Peio a la cursa corrent de l’Irontrail aquest any vaig decidir pujar un esglaó més i provar la Duatló (run+btt). Aquesta edició hi he participat tot sol ja que la resta d’Intrèkkids aquest cap de setmana estaven corrent per la zona de la Cerdanya escampats entre l’Ultrafons de 35 kms i un entrenament amb en Kilian Jornet (que ja són paraules Majors).
La nit abans de la cursa no se’m va ocorrer res millor que anar a fer una ruta de tapes i vins per Palamós com a preparació de caire "alternatiu" de la cursa de l’endemà. Doncs vaig fer bé ja que vaig menjar i beure molt bé anant de local a local i com sol passar la cosa es va animar i vaig acabar amb una bona hidratació de cervesa al Kingat. Ja tenia “gasolina de reserva” per l’endemà…
El despertar el diumenge va ser més dur de lo habitual però un cop hi ets pel tros prou bé per agafar el cotxe de bon matí direcció a la platja gran de l’Estartit.
Vaig poguer deixar el cotxe a la platja a una zona habitlitada per la triatló al costat de la zona de sortida.
El cel estava ennuvolat però la calor i la xafogor eren considerables. Vaig poguer veure uns quants nedadors que anaven arribant a la platja després d’una travessa de 1.800 metres. Vaig recollir el xip que m’havia de servir per les dues curses. Van fer el briefing habitual i tothom es va anar preparant a la línia de sortida mentre jo em quedava més cap al mig. Ja hi havia temps de sobres i al principi s’ha de ser conservador per apretar més tard.
A les 10h i poc vam sortir els corredors per afrontar els 13 kms que ens esperaven. Vam començar per un tram planer de carrer i de seguida vam enfilar per un pendent asfaltat. Després d’uns quants metres pujant vam agafar corriol de terra i pedres que anva vorejant la costa. Va ser un continu de puges i baixes pronunciats per terreny pedregós en que havies de vigilar molt on posaves els peus i a les pujades havies de caminar força pel fort pendent.
Tot seguit vam enllaçar un tram de pista de terra més ample amb poc pendent entremig de camps i boscos on vaig poder recuperar forces amb un bon avituallament. Però la tranquilitat es va acabar aviat amb un últim ascens seguit d’una baixada per corriol tècnic amb molts revolts. A partir d’aquí ja vaig continuar per una baixada asfaltada fins a dins el nucli urbà on hi havia voluntaris indicant el recorregut i gent animant. Un últim sprint per la platja fins a la línia d’arribada entremig de gent aplaudint i ja tenia la primera part al sac amb un temps de 1:31:05 i posició 47 de 157 de run absolut.
Vaig recuperar energies amb fuita i barretes i ràpidament cap al cotxe a canviar-me i preparar la bici pel circuit btt que començava a les 12h. Malauradament no va començar fins gairebé a les 13h i l’espera es va fer molt llarga. La gent s’impacientava i ja veia que dinaria a les mil. Finalment va arribar la moto que obria la cursa i ens va explicar que s’havia organitzat una altra cursa que passava per alguns trams pel nostre recorregut i es va haver de revisar tots els punts perquè no hi haguessin confusions.
La cursa va ser molt ràpida amb pocs desnivells però amb terreny complicat en forces trams degut a molta sorra i pedres per parar un tren. De tant en tant hi havia alguna que altra patinada però cap incidència a part d’una parada tècnica cap al final on em vaig trobar un corredor tirat que havia rebentat amb les pedres i no duia recanvis. Com que aquest cop anava ben proveit de recanvis es va poguer solucionar amb una càmera que duia i tot seguit vaig continuar el camí, Abans del final encara m’esperava una baixada trialera que ja estava avisada on vaig poguer disfrutar d’un últim descens de terra. Només quedava un petit tall urbà on vaig apretar el màxim els pedals fins al tram final de platja amb patinada inclosa i arribada final amb un temps de 1:30:20 i posició 44 de 89 de btt absolut.
Després d’un matí d’exercici intens ja havia aconseguit un nou repte intrèkkid.
L’any que ve tocarà la triatló… Però per això encara falta molt i hi han molts altres reptes per aquesta temporada.
Salut i fins a la propera...
FOTOS

 Esperant la sortida de la cursa trail-running
 Inici de la cursa abans d'afrontar la primera pujada
 Per fi havia arribat un intrèkkid
 Esperant impacients per la sortida de la prova btt
 Sortida cursa btt en plan campi qui pugui
Arribada intrèkkida prova btt

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada